Acasă RED MANAGEMENTUL CALITĂȚII ÎN EDUCAȚIE,

MANAGEMENTUL CALITĂȚII ÎN EDUCAȚIE,

0
MANAGEMENTUL CALITĂȚII ÎN EDUCAȚIE,

Prof. Radu Claudia – Ilina

Director, Grădinița Tedy Bear Craiova




“Calitatea educaţiei este ansamblul de caracteristici ale unui program de studiu şi ale furnizorului acestuia, prin care sunt îndeplinite aşteptările beneficiarilor, precum şi standardele de calitate.” Ordonanţa de urgenţă Nr. 75 din 12 iulie 2005 privind asigurarea calităţii educaţiei
Întrebarea pe care orice manager trebuie să o aibă mereu in minte este CUM?
Cum procedăm să asigurăm calitatea în educație?
“Asigurarea calităţii educaţiei este realizată printr-un ansamblu de acţiuni de dezvoltare a capacităţii instituţionale de elaborare, planificare şi implementare de programe de studiu, prin care se formează încrederea beneficiarilor că organizaţia furnizoare de educaţie îndeplineşte standardele de calitate. Asigurarea calităţii exprimă capacitatea unei organizaţii furnizoare de a oferi programe de educaţie în conformitate cu standardele anunţate. Aceasta este astfel promovată încât să conducă la îmbunătăţirea continuă a calităţii educaţiei.” Ordonanţa de urgenţă nr. 75 din 12 iulie 2005 privind asigurarea calităţii educaţiei
E ușor să avem acces la teorie, dar practica?
DA! Stim ce avem de făcut și FACEM!
La TEDY BEAR nu se face rabat de la calitatea în educație. Consider că factorul determinant pentru asigurarea unei înalte calități a educației este CADRUL DIDACTIC foarte bine pregătit.
La TEDY BEAR se pune accent pe stabilitate, pe motivarea cadrelor didactice și pe formarea și perfecționarea acestora.
De aceea, s-a initiat activitatea DE MENTORAT METODIC în grădiniță. Am dezbătut teorii din metodicile de predare, apoi am susținut activități practice demonstrând teoria studiată. Ca director, m-am bucurat că realizarea interasistențelor a fost realizată cu succes, iar colegele au câștigat încredere ca pot realiza orice tip de activitate corectă din punct de vedere metodic.
EFECTELE ?
Se utilizeaza metode moderne de predare – învățare, metode care să dezvolte gîndirea creativă a copiilor, copii dezvoltați socio-emoțional și, impicit, părinți mulțumiți.
La TEDY BEAR se pune accent pe starea de bine a copiilor și a cadrelor didactice. Este o țintă atinsă – starea de bine in grădiniță. Nu obtinem stare de bine doar asigurând funcționarea grădiniței, asigurând doar resurse materiale și singuri, fără un parteneriat real si eficient cu părinții. Am apelat la inovație și diversificare, am respectat autonomia individuallă, ne-am orientat către rezultate, aplicăm educație centrată pe copii.
Rezultatul?
Am generat INCREDERE!
“Calitatea educaţiei reprezintă o prioritate permanentă pentru orice organizaţie furnizoare de educaţie, precum şi pentru angajaţii acesteia.” Ordonanţa de urgenţă Nr. 75 din 12 iulie 2005 privind asigurarea calităţii educaţiei
Ne autodepășim mereu, căutam să fim inovativi și venim cu o ofertă școlară diversificată.
ASA CĂ:
TEATRU
Într-o lume în care televiziunea, calculatorul, radioul pun stăpânire pe timpul şi mintea copiilor şi a adulţilor, pare că teatrul pentru copii nu-şi mai are locul.
Dar educatia prin teatru este si ofera:
Educația participativă – este acel tip de educație orizontală, care le dă dreptul tuturor celor implicați să participe, cu drepturi egale, la crearea unui spațiu de cunoaștere comun.
Educația creativa – Interesul, curiozitatea, spontaneitatea, deschiderea la nou, tendința de a îmbina realul cu fantasticul, toate aceste componente ale personalității creative se dezvoltă prin teatru. Picasso credea că “Orice copil este creativ. Problema este cum să îl faci să rămână aşa.” Teatrul poate fi rezolvarea problemei.
Educația cumulativă prin teatru ce se bazează pe integrarea experiențelor din viața de zi cu zi a copiilor în marea de informații, subiecte, teme pe care teatrul le poate oferi.
Nu în ultimul rând, teatrul educă prin și pentru comunicare, oferind simultan atât libertate, cât şi rigoare, fiind un bun stimulent pentru capacitatea de comunicare a prescolarului. Limbajul emoțional al teatrului pune accentul pe modul de transmitere a mesajului, nu pe conținutul acestuia.
În cadrul activitatilor de teatru pentru copii antrenăm toţi prescolarii de varsta de peste 4 ani, după puterile, ştiinţa şi talentul lor.
KARATE
Importanta practicarii Artelor Martiale
VOR FACE MISCARE! – Karate -ul presupune multa activitate fizica, implica diverse tipuri de efort si contribuie la dezvoltarea armonioasa a corpului.
VOR PRACTICA MAI MULT DECAT UN SPORT!
In karate primeaza latura educativa, se formeaza caractere, copiii crescand intr-o anumita conduita morala. Este un sport disciplinar!
ISI VOR DEZVOLTA CALITATILE MOTRICE!
Karate-ul dezvolta si consolideaza deprinderile motrice. In karate, coordonarea si mobilitatea sunt esentiale. Copiii invata, printre altele, cum sa respire corect, cum sa cada astfel incat sa evite accidentarile (nage-waza) etc.
ISI VOR DEZVOLTA CAPACITATEA DE CONCENTRARE SI ATENTIE!
VOR INVATA SA DEPASEASCA ESECURILE! – In karate, copiii vor invata cum sa faca fata pierderilor care, de multe ori sunt inevitabile, dar si sa se bucure cu adevarat de un succes obtinut cu multa munca.
VOR CAPATA INCREDERE SI RESPECT DE SINE!
Artele martiale nu au fost inventate pentru a crea „batausi”, ci pentru a desavarsi oameni , a forma caractere.
VOR INVATA CARE SUNT LIMITELE FIZICE SI PSIHICE PROPRII! – In karate, copiii vor fi nevoiti sa isi infranga fricile, sa gestioneze si sa treaca cu luciditate peste situatii limita.
VOR EVITA CONFLICTELE! – Experimentand ce anume inseamna o lupta si care sunt consecintele acesteia, copiii vor dori sa evite conflictele.
ÎNVĂŢAREA INTEGRATĂ A LIMBII ENGLEZE ÎN GRĂDINIŢĂ
Copiii educaţi într-un mediu bilingv au o memorie de lucru mai durabilă decât cei educaţi doar într-o singură limbă. Acest lucru înseamnă că sunt mai buni la calcule mentale, citit şi multe alte abilităţi vitale.
La Gradinita TEDY BEAR limba engleză este integrată în activitatile desfasurate. Abordarea bilingvă nu va fi predată izolat într-o categorie de activitati la grupă, ci va fi promovată prin introducerea ei in subiecte cu aplicabilitate în viața reală, sub forma “dusurilor linvistice” de catre educatoarea grupei.
Se va respecta programa de pregatire in vederea sutinerii si promovarii examenului international de certificare a competentelor lingvistice TRINITY COLLEGE LONDON (UK) .
Prin semnarea protocolului de colaborare cu EECentre pentru organizarea examenelor TRINITY College London, GRADINITA TEDY BEAR face parte din rețeaua centrelor partenere ale EUROPEAN EXAMINATIONS CENTRE. Centrul nostru. este inregistrat oficial si figureaza ca fiind “ACTIV” in website-ul www.EECentre.
Prescolarii vor sustine examenul international de certificare a cunostintelor de limba engleza TRINITY COLLEGE LONDON (UK) de la începători (începând cu vârsta de 4 ani) la avansați:

  • GESE: Graded Examinations in Spoken English (format examen GESE: doar speaking, susținut de vorbitori nativi).

CABINETUL ȘCOLAR DE ASISTENȚĂ PSIHOPEDAGOGICĂ
Cui i se adresează consilierea psihopedagogica?
• Preșcolarilor
• Cadrelor didactice
• Părinților
Consilierea preșcolarilor în probleme legate de: autocunoaștere, imaginea de sine, adaptare și integrare socială, reușita scolară, crize de dezvoltare, situații de criză, rezolvarea și depășirea unui conflict, însușirea de tehnici de învățare eficiente, orientarea a carierei.
Consilierea cadrelor didactice în probleme legate de: cunoasterea preșcolarilor, înțelegerea problemelor preșcolarilor, sprijin în dezvoltarea lor, asigurarea echilibrului între cerințele si posibilitățile preșcolarilor, identificarea cauzelor inadaptării la gradinita, optimizarea relației gradinita- preșcolari
Consilierea părinților în probleme legate de: cunoaștere a copiilor lor, înțelegerea nevoilor și a comportamentului lor, identificarea factorilor de risc în integrarea familială, școlară, sociala, ameliorarea relației părinte-copil, sprijinirea unitatii scolare in educația copilului.
Ce se urmărește prin consiliere
• Sprijinirea persoanei consiliate în dezvoltarea propriei individualități.
• Asistarea în procesul de autocunoaștere, sprijin în procesul de căutare – formare a indentității.
• Dezvoltarea unei imagini de sine pozitive și autoacceptare.
• Dezvoltarea abilităților sociale, de interacțiune cu ceilalți.
• Formarea abilităților de rezolvare a problemelor și de luare a deciziilor.
• Sprijinirea în formularea de scopuri specifice și măsurabile care pot fi observate din punct de vedere comportamental.
Si vom continua mereu să ne autodepășim!
Bibliografie: Ordonanţa de urgenţă Nr. 75 din 12 iulie 2005 privind asigurarea calităţii educaţiei